tirsdag 22. juni 2021
ForsideMedlemsnyhedEr det yt at bruge pressemeddelelser?

Er det yt at bruge pressemeddelelser?

I en verden, hvor man som virksomhed hele tiden skal sørge for at holde sig synlig og benytte sig af de nyeste markedsføringsmetoder, kan man godt komme til at spekulere på, om der er nogle metoder, der måske er ved at være forældet. Her kan det være, at man kommer til at tænke på pressemeddelelser. Det lyder gammeldags og formelt. Men er det egentlig yt at bruge dem?

En pressemeddelelse giver dig mulighed for at bringe nyheder og relevant information om din virksomhed videre ud til en større målgruppe, som du muligvis ikke har kunnet nå før. I modsætning til betalte annoncer, vil dit budskab blive bragt som en artikel og historie i et nyhedsmedie fremfor som en reklame. Det betyder, at den kan ramme læsernes interesse på en hel anden måde. Så selvom ordet “pressemeddelelse” måske lyder lidt gammeldags, er der masser af fordele ved at markedsføre din virksomhed på den måde – der i den grad stadig holder i dag.

Pressemeddelelser er stadig i brug

Størstedelen af nutidens journalister bruger stadigvæk pressemeddelelser til at skrive artikler og historier, og der er derfor ikke nogen grund til at tro, at det er blevet “yt” at bruge pressemeddelelser. Mange af de artikler og historier du ser i nyhedsmedierne i dag, kommer i virkeligheden fra pressemeddelelser. Det giver derfor rigtig god mening, at du også sørger for at få dine nyheder og budskaber med.

En velskrevet pressemeddelelse kan gøre livet nemmere i en journalists travle hverdag, hvor de hurtigt og effektivt skal finde og viderebringe historier, som læserne vil finde interessante. Når du skriver en pressemeddelelse, er det derfor enormt vigtigt, at den opbygges som en nyhedsartikel. Det betyder altså, at de vigtigste budskaber skal komme først, så læseren får det vigtigste med, selv hvis de ikke læser det hele. Længere nede i pressemeddelelsen, kan du gå mere i dybden med detaljer.

Når du sørger for at skrive din pressemeddelelse på den rigtige måde, giver du dig selv de bedste chancer for, at den bliver udvalgt. Journalister modtager nemlig mange pressemeddelelser, og det gælder derfor om at skille sig ud både i forhold til indhold og stil.

Tænk digitalt

Selvom man ikke ser så mange fysiske aviser og dagblade længere, betyder det ikke, at skrevne nyheder er døde. Mange af dem er blot flyttet til andre platforme. Og disse platforme befinder sig online. Her kan du finde et væld af nyheder om alle mulige forskellige emner, og der er derfor også god plads til pressemeddelelser fra mange forskellige virksomheder.

Hvis du skriver en pressemeddelelse til et digitalt nyhedsmedie, er det en rigtig god idé at tænke digitalt. Jo mere du får tilpasset meddelelsen til netop det medie, du gerne vil have den udgivet til, jo bedre er dine chancer for, at den bliver valgt. Så tænk lidt over, hvordan du får netop dit budskab til at passe til det digitale format.

Hvis du ikke selv føler dig helt i stand til at skrive den perfekte pressemeddelelse, kan det være en rigtig god idé at få hjælp fra en dygtig og erfaren tekstforfatter. På denne måde ender du ikke med at spilde din egen tid, og du giver dine budskaber de bedste chancer for at blive viderebragt.

Nyheder fra servicebranchen - Pressemeddelelse Udgiv og udsend pressemeddelelser Logo
Pressemeddelelse.dkhttps://pressemeddelelse.dk
Vi gør det nemt at oprette, udgive og udsende pressemeddelelser på Pressemeddelelse.dk. Og da du samtidig har mulighed for at gøre det gratis - så er der ingen undskyldning for ikke at komme i gang.

Flere hundrede virksomheder og deres mange pressemeddelelser findes allerede på Pressemeddelelse.dk. Gør som de andre og øg synligheden af din virksomhed.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Nyheder fra servicebranchen - Magento shop kommerce Webshop Pressemeddelelse

Mest populære

Nye kommentarer