fredag 26. juli 2024

JYSK samarbejder digitalt med Google

JYSK tager nu endnu et vigtigt skridt i den digitale transformation og indgår et tæt samarbejde med Google, sådan skriver JYSK i en pressemeddelelse. Det sker i et direkte partnerskab, hvor JYSK tager fuldt ejerskab over Google Marketing Platform.

Det går stærkt digitalt hos JYSK. Ikke alene på det digitale salg, men også på udviklingen af selskabets marketingstrategi, som i stigende grad bliver digital. De seneste år har JYSK derfor arbejdet på at sikre fundamentet for de kommende års udvikling, og en vigtig brik er nu faldet endeligt på plads med valget af Google Marketing Platform.

”Det digitale landskab står over for nogle store udfordringer i den kommende tid med blandt andet udfasningen af tredjeparts-cookies og stigende forventninger fra forbrugerne omkring behandling og aktivering af data. Overordnet set forventer vi en øget kompleksitet i medieindkøbet i takt med digitaliseringen – og der mener vi, at JYSK står stærkt i et direkte samarbejde med Google,” siger Hanne Bang Vorre, E-business and Omnichannel Director hos JYSK.

Google glæder sig over samarbejdet med JYSK og håber, at JYSK gennem brugen af Google Marketing Platform formår at accelerere deres digitale transformation.

“Digital markedsføring gennemgår en enorm forandring og modning i disse år. Og det vigtigste for Google er, at vi hjælper JYSK med at være på forkant med udviklingen. Gennem dette partnerskab vil JYSK være i stand til at til at skabe bedre og mere holistiske kundeoplevelser i takt med at de får større indsigt i deres tilstedeværelse, både online og offline”, siger Birgitte Jöhncke, der er Head of Platforms hos Google i Danmark.

Centralt for JYSK med fuld kontrol

I takt med at førstepartsdata kommer til at fylde mere og mere og behovet for at knytte off- og onlinedata tæt sammen, er det afgørende for JYSK med fuldt ejerskab over data.

”Vi øger igen i år vores investering digitalt, og i takt med at vi øger vores budgetter, får vi også mere data. Derfor har det været vigtigt for os at tage aktivt stilling til en datastrategi, hvor det centrale er, at JYSK har ejerskab,” siger Hanne Bang Vorre.

Hun påpeger, at der ikke er tale om en insourcing-øvelse, men i stedet et fundament for en bedre, mere tidssvarende samarbejdsform med bureaupartnere. Bureaupartnernes kompetencer spiller nemlig en vigtig rolle i JYSKs digitale transformation.

”Vi tror på, at hvis vi for alvor skal rykke os digitalt – og hen til et sted, hvor vi kan tale om en digital transformation, så skal vores medieinvestering tættere på forretningen. Det er dog ikke ensbetydende med, at vi taler klassisk insourcing. Men det er afgørende for os, at JYSK er i førersædet og har styring over retningen i samarbejde med vores partnere,” siger Hanne Bang Vorre.

Om JYSKs valg af Google Marketing Platform og det store fokus på den digitale marketingstrategi og dataejerskab siger Cecilia Jonasson, Managing Director hos dentsu Aarhus:

”JYSK er en stor og vigtig kunde for dentsu Aarhus, og vi glæder os meget over at skulle være en del af næste skridt på den digitale rejse hos JYSK. Vi har samarbejdet med JYSK i en årrække, og det har været en spændende opgave at bruge vores dybe kendskab til JYSKs forretning og målsætninger til også at hjælpe med integrationen af Google Marketing Platform, hvor vi har været partner på proces og implementering. GMP er det rigtige og naturlige valg for JYSK i fokusset på transparens, ejerskab og udvikling, og i mine øjne er denne proces et skoleeksempel på, hvordan et fokus på tech- og dataejerskab kan styrke samarbejdet mellem kunde og bureau.”

Egne medarbejdere er essentielt

Det direkte partnerskab med Google er blot én af de ting, der skal bane vejen for at lykkes digitalt i endnu højere grad end i dag. Det kræver nemlig også de rette medarbejdere, hvor JYSK skal lykkes med at tiltrække, fastholde og udvikle digitale talenter.

”Vi har allerede et stærkt hold, men vi kan blive endnu bedre – og vi skal blandt andet være meget bedre til at prale med vores høje medarbejdertilfredshed, der inden for retail er den højeste i Europa, det store ansvar, som medarbejdere får fra dag 1, og ikke mindst de stærke digitale resultater, vi som team skaber,” siger Hanne Bang Vorre.

Lidt mere om JYSK

JYSK er en international retailkæde, der sælger ’alt til boligen’. Kæden er ejet af familien bag Lars Larsen Group. Stifter Lars Larsen, som sov stille ind i 2019, er i hele Danmark stadig kendt som den førende købmand, som altid havde ‘et godt tilbud’.

I 1979 åbnede Lars Larsen sin første butik i Aarhus, hvor den i øvrigt stadig ligger. Købmanden – som Lars Larsen stadig omtales – havde altid store ambitioner, men han havde dog ikke forestillet sig, hvor hurtigt virksomheden ville vokse. Med succes åbnede han flere butikker i hele landet under navnet JYSK Sengetøjslager, som butikkerne hed indtil 2001, og i 1984 åbnede han sin første butik uden for landets grænser – i Tyskland. I dag er JYSK repræsenteret med over 2.900 butikker i 51 lande.

Koncernens årlige omsætning er på 30,5 milliarder DKK. Væksten er stabil og kontrolleret, og medarbejderstaben er på 24.000 mennesker.

Ordet ’JYSK’ har altid været en del af virksomhedens navn. ’JYSK’ er ofte forbundet med nøjsomhed, flid og ærlighed – tre værdier, som Larsen altid selv identificerede sig med. JYSK står for pålidelighed, og en aftale er en aftale.

ServiceNews
ServiceNewshttps://servicenews.dk
ServiceNews.dk er skabt for at levere nyheder til og om servicevirksomheder i servicebranchen.

Servicevirksomheder kan finde og læse nyheder, se hvilke nye jobs der er blevet oprettet samt hvor og hvornår de næste arrangementer finder sted.

Servicevirksomheder der ønsker at blive medlem af ServiceNews.dk kan også selv udgive medlemsnyheder, lave jobopslag og oprette arrangementer.

Se mere her: Bliv medlem.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Mest populære

Nye kommentarer