Astralis Group fortsætter oprustningen på den kommercielle front og efter sidste uges offentliggørelse af en ny kommerciel direktør, kan selskabet nu fortælle at man også styrker organisationen med en ny, stærk international profil i rollen som CMO. 29-årige Samantha Yu skifter 1. februar tilværelsen som Vice President, Brand & Integrated Marketing i VICE Media Groups Refinery29 ud med sin nye rolle hos den danske esportsorganisation, hvor hun sammen med den øvrige ledelse skal forberede et år med forventet vækst i forretning og organisation.
Anders Hørsholt, adm. direktør, Astralis Group:
– Vi er i gang med at geare virksomheden til tiden efter Corona og har stor fokus på international vækst af forretningen. I den forbindelse styrker og skærper vi organisationen med en ny kommerciel direktør og altså Samantha Yu, der i en nyoprettet CMO-position får en vigtig rolle i den videre opbygning af vores brand i relevante markeder.
– I vores søgning har vi haft stort fokus på det internationale perspektiv, og med sin opvækst, uddannelse og karriere i Boston, Hong Kong, New York og London kommer Samantha med en ekstrem stærk erfaring. Med sin dybe indsigt i international branding og opbygningen af innovativ, værdiskabende interaktion mellem brands og publikum bliver hendes opgave, sammen med den øvrige ledelse, blandt andet at skalere vores platforme og organisation til fremtidig vækst.
– Brandmæssigt er vi kommet langt især i Danmark, og det er den udvikling og position, Samantha skal sætte ekstra fart i, internationalt. Vi skal tættere på vores partnere, den hastigt voksende fanskare og vores øvrige interessenter via en endnu større og synlig tilstedeværelse på relevante markeder.
– Esporten er i fortsat vækst og selvom pandemien har haft en negativ effekt på branchen rent forretningsmæssigt, er den fortsatte vækst i seertal, interesse og fanskare en klar indikation af, at vi som industri står rigtig stærkt, når markederne åbner op igen. Med tilføjelsen af de to seneste profiler frigør vi samtidig stærke ressourcer i huset, som alle skal bidrage til at vi indfrier vores målsætninger og gerne mere til, forklarer Hørsholt i en pressemeddelelse.
Samantha Yu, kommende CMO, Astralis Group:
– Igennem de seneste 8 har mit fokus været på at forbinde målgrupper med lokale og globale brands på innovative og værdiskabende måder. Refinery29 er ét af verdens største uafhængige medieselskaber med fokus på ungdomskultur og jeg har i min tid der oplevet hvordan esport og gaming har fyldt en større og større rolle i ungdomskulturen generelt.
– Esport er den hurtigst voksende del af underholdningsindustrien med nær 500 millioner fans og seere på verdensplan. Det åbner op for en masse muligheder i forhold til at engagere et voksende publikum med brands af stort set enhver slags, og jeg er begejstret for udsigten til at arbejde sammen med de mange ekstremt dygtige folk i Astralis Group for at styrke disse bånd og skabe nye.
– Astralis er på mange måder globalt førende i esport og jeg har ekstremt stor respekt for hvad organisationen og folkene bag allerede har opnået. Når jeg slutter mig til holdet, har organisationen netop fejret sin femårs fødselsdag og det er imponerende at se, hvor langt organisationen allerede er nået. Jeg er oprigtig spændt på, hvad vi kan drive det til med både eksisterende og kommende kommercielle partnere, både forretningsmæssigt men også i forhold til selskabets erklærede målsætning om at understøtte og gå forrest i arbejdet med at fremme de positive aspekter i esport og gaming generelt.
– Jeg vil med min brede internationale erfaring indenfor digitale- og livsstilsmedier tilføre organisationen et nyt, international perspektiv.Det skal bidrage til den fortsatte vækst og styrke vores position som et ikonisk, globalt underholdningsbrand.
– Jeg er samtidig imponeret over folkene i både organisationen og i ledelsen, så jeg går til opgaven med en vis ydmyghed, men også en utrolig motivation over at skulle arbejde sammen med så mange dygtige, passionerede og ekstremt ambitiøse mennesker. Astralis sigter i sandhed mod stjernerne, og jeg glæder mig til at blive en del af rejsen, runder Samantha Yu af.
Samantha tiltræder den øverste ledelse med direkte reference til administrerende direktør, Anders Hørsholt. Som CMO bliver hun ansvarlig for den digitale contentafdeling og kommer til at arbejde tæt sammen med grundlægger Jakob Lund Kristensen, kommunikationsdirektør Steen Laursen og den kommende kommercielle direktør Kasper Sindt.