torsdag 25. juli 2024

Ny strategi og organisationsændringer i Codan

Christian Baltzer præsenterer ny strategi for Codan, hvor kundens behov er motivationen bag flere større tiltag, sådan skriver Codan i en pressemeddelelse. Ambitionen er at tredoble indtjeningen frem mod 2025, og organisationen tilpasses samtidig med blandt andet to nye direktørroller og områder. Forsikringsselskabet bliver nu i højere grad datadrevet og får et endnu større fokus på forretningsudvikling og kundetilfredshed.

Tredoble den årlige indtjening

Codan har en klar ambition frem mod 2025 om at tredoble den årlige indtjening til 1 milliard kroner, og det forsikringstekniske nøgletal, combined ratio (COR), der angiver forholdet mellem udgifter og indtægter, skal ligge på omkring 85.

Codan lancerer en ny strategi, som skal gøre det nemmere at være kunde, og som skal sikre, at Danmarks tredjestørste forsikringsselskab indfrier sit fulde potentiale og fortsat sikrer et tydeligt bidrag til samfundet. Arbejdet med strategien, der har navnet ’Sammen om Codan’, blev sat i gang i april, kort efter Christian Baltzer tiltrådte som ny CEO. Efterfølgende er der blevet gennemført en lang række analyser og interview med kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere, som ligger til grund for strategien.

Samtidig vil Codan i endnu højere grad være med til at forebygge til gavn for kunder og samfundet. Det skal være en naturlig del af det at have en forsikring, at kunder har adgang til intelligent og førende rådgivning om, hvordan skader kan undgås. ”Vi har lavet et grundigt arbejde, hvor vi har været rundt i alle kroge af Codans organisation og talt med alle dem, som vi arbejder for og med. Det har givet en klar ide om, hvor vi skal sætte ind for at blive et stærkere selskab og indtage den position i det danske forsikringsmarked, som vi både kan og vil. Konklusionen er, at Codan har et enormt stort potentiale, men at vi kan forløse det endnu bedre,” siger han.

”Vi vil helt enkelt gøre det nemmere at være kunde i Codan. Nøglen til succes ligger i et styrket samarbejde med en fælles mission om altid at tage udgangspunkt i kunderne, samarbejdspartnerne og deres behov,” siger Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark. Det skal blandt ske gennem flere stærke og nytænkende partnerskaber målrettet både private kunder og erhvervslivet.

Data og indsigter skal give en bedre kundeoplevelse

Et bærende element i strategien er en data- og indsigtsdreven tilgang og et endnu større fokus på forretningsudvikling og kundetilfredshed.

”Vi skal blive bedre til at forstå kundernes behov ved at bruge den viden, indsigt og erfaring, vi har opbygget som et førende forsikringsselskab, der har hjulpet private og erhvervskunder i hele Danmark gennem mere end 100 år. Dén viden skal vi omsætte til bedre kundeoplevelser og blandt andet tilbyde flere digitale muligheder og selvbetjenings løsninger,” siger Christian Baltzer.

Ny organisation skal gøre Codan mere handlekraftig

Codan ændrer samtidig på organisationen som led i strategien. Det skal bidrage til et mere handlekraftigt forsikringsselskab.

”For at kunne eksekvere bedst muligt på strategien, ændrer vi også på organisationen. Vi samler flere enheder i to nye kraftfulde områder. Det skal styrke kundeoplevelsen og sætte mere tempo på vores digitale omstilling, så vi kan drive ny forretning og værne mere om vores eksisterende kunder,” siger Christian Baltzer.

ServiceNews
ServiceNewshttps://servicenews.dk
ServiceNews.dk er skabt for at levere nyheder til og om servicevirksomheder i servicebranchen.

Servicevirksomheder kan finde og læse nyheder, se hvilke nye jobs der er blevet oprettet samt hvor og hvornår de næste arrangementer finder sted.

Servicevirksomheder der ønsker at blive medlem af ServiceNews.dk kan også selv udgive medlemsnyheder, lave jobopslag og oprette arrangementer.

Se mere her: Bliv medlem.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Mest populære

Nye kommentarer