fredag 26. juli 2024
ForsideServicebranchenTransport og godshåndteringØget produktivitet og optimeret last-mile-levering bliver stadig vigtigere for leverandører inden for...

Øget produktivitet og optimeret last-mile-levering bliver stadig vigtigere for leverandører inden for byggebranchen

Forbrugerne stiller i dag stadig større krav til hurtig og effektiv levering, og med den aktuelle mangel på chauffører er det ekstra vigtigt at arbejde på at forbedre produktiviteten i den eksisterende bilpark. Den førende europæiske leverandør af specialbyggematerialer, SIG, har med løsninger fra Descartes øget deres produktivitet og optimeret deres last-mile-leverancer betydeligt.

Inden for mange brancher, f.eks. byggebranchen, er last-mile-levering en vigtig del af virksomhedernes konkurrencestrategier. Evnen til at kunne levere til kunderne hurtigt, pålideligt og præcist og samtidig tilbyde merværdi kan forbedre kunderelationerne og øge indtægterne. Planlægning, der dækker de begrænsninger og arbejdsmåder, der forekommer i det virkelige liv, skal kombineres med smarte systemer til ruteoptimering, der kan udvikle modeller for last-mile-levering og skabe de ruter, der giver den bedste kundeservice og maksimere lønsomheden. Da last-mile-levering er så vigtig for kundetilfredsheden, er det afgørende for mange virksomheder i byggebranchen. Hvis man ikke bruger den bedste måde at arbejde på, risikerer man at miste de konkurrencefordele, man tidligere kunne stole på. 

SIG plc får hjælp af Descartes løsninger

Den førende europæiske leverandør af specialbyggematerialer, SIG plc, har implementeret Descartes omfattende løsning til last-mile-levering, inklusive løsninger til ruteplanlægning, eksekvering og elektronisk leveringsbevis (ePOD). Ved hjælp af løsningerne fra Descartes har SIG øget deres OTIF-leverancer (On-Time-In-Full) med 10-15 % samt øget leveringsvolumen med 25 % med den eksisterende bilpark.

  • Branchen for byggematerialer er meget flydende, og SIG skiller sig ud ved at tilbyde vores kunder en fleksibel og pålidelig service. Descartes løsninger hjælper os med at drive vores distributionscentre og områder mere effektivt med adgang til information i realtid om, hvordan vi organiserer og styrer vores leverancer optimalt. Det har forbedret vores tilbud til vores kunder, og vi kan nu udnytte vores ressourcer mere effektivt, siger programansvarlig hos SIG, Edward Carbett.

Følg Descartes

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/42570/

Website: www.descartes.com/da

Om Descartes

Descartes hjælper kunder over hele verden gennem løsninger der giver dem adgang til beslutningsstøtte – inden for strategisk ruteoptimering, transportoptimering og toldhåndtering – som er nødvendig for at sikre fuld synlighed og automatisering i hele forsyningskæden. Descartes løsninger anvendes til planlægning, sporing og opfølgning af leverancer, men også til styring og opfølgning af transportaftaler, servicekvalitet og transportfakturaer. Descartes løsninger giver adgang til globale handelsdata for hurtigt og nemt at oprette og sende import- og eksportmeddelelser og for at sikre, at de overholder de krav og sanktioner der pålægges af forskellige stater og myndigheder. Descartes hovedkvarter ligger i Waterloo, Canada og det nordiske hovedkontor i Malmö, Sverige. Læs mere på www.descartes.com/da eller følg os på LinkedIn.

Descartes pressekontakt

Camilla Frisk, Marketingansvarlig for Descartes Norden

Tel: +46(0)709 67 24 03

E-post: cfrisk@descartes.com

ServiceNews
ServiceNewshttps://servicenews.dk
ServiceNews.dk er skabt for at levere nyheder til og om servicevirksomheder i servicebranchen.

Servicevirksomheder kan finde og læse nyheder, se hvilke nye jobs der er blevet oprettet samt hvor og hvornår de næste arrangementer finder sted.

Servicevirksomheder der ønsker at blive medlem af ServiceNews.dk kan også selv udgive medlemsnyheder, lave jobopslag og oprette arrangementer.

Se mere her: Bliv medlem.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Mest populære

Nye kommentarer