torsdag 22. oktober 2020

6000 varer skifter navn

Ny kæmpeserie på vej i Bilka og føtex, hvor 6000 varer skifter navn og bliver ét fælles mærke, sådan skriver Salling Group i en pressemeddelelse. Det nye mærke trækker tråde tilbage i Salling Groups historiske rødder.

Fremover når danskerne handler ind i føtex og Bilka, så ser en stor del af varerne ikke helt ud, som de plejer. Over 6000 varer skifter navn og får ny emballage i forbindelse med lanceringen af en ny kæmpeserie fra Salling Group.

“Salling” bliver navnet der kommer til at samle de to dagligvarekæder og Salling-navnet er en klar reference til virksomhedens grundlægger, Herman Salling, og ejere i Salling Fondene. En af Herman Salling’s kerneværdier var at tilbyde gode varer til gode priser, og det er også filosofien bag den nye serie.

– God kvalitet og gode priser har været grundstenen i vores forretning i over 100 år. Derfor er vi også begejstret over at kunne samle gode, almindelige hverdagsvarer til en god pris på hylderne under Salling-navnet, fortæller Jean Ladehoff, der er kategoridirektør i Salling Group, som står bag blandt andet føtex og Bilka.

Man kan finde alt fra dåsetomater og pålæg til toiletpapir og sølvpapir i blandt de 6000 varer. Den nye serie “Salling” indeholder det hele og vil samle en lang række varer i forskellige kategorier. En af disse kategorier er Salling ØKO, som består af 500 økologiske varer til de kunder, der gerne vil have økologi og til gode priser. Salling ØKO er at finde på hylderne ultimo august og denne kategori er en af de første som er blevet omdøbt.

– I Salling Group skal det være nemt og gennemskueligt at købe ind til hverdagen. Derfor har vi gjort os umage med at skabe en produktserie, hvor kunder let kan se og afkode, hvad det er, de køber, siger Jean Ladehoff og fortsætter:

– Vores opgave er at opfylde kundernes ønsker og behov for varer med vores private-label serier. Kunderne har tidligere taget rigtig godt imod både Vores, budget og Princip!, og vi håber, at kunderne vil synes om den nye Salling-serie, siger Jean Ladehoff.

Bilka

Bilka A/S er en dansk hypermarkedskæde. Den ejes af Salling Group, der også står bag butikskæderne Netto, føtex, Fætter BR og A-Z. Bilka-kæden består af 18 varehuse. A-Z ligner Bilka, men forhandler dog ikke fødevarer. Der er pt. kun én A-Z.

føtex

føtex er en dansk supermarked- og varehus-kæde, der blev grundlagt af nu afdøde købmand Herman Salling i 1960. Den første føtex-butik åbnede i Guldsmedgade i Aarhus i 1960 og eksisterer stadig. Det var det første supermarked i Danmark. Den første føtex-butik i København åbnede i 1977.

ServiceNews
ServiceNewshttps://servicenews.dk
ServiceNews.dk er skabt for at levere nyheder til og om servicevirksomheder i servicebranchen.

Servicevirksomheder kan finde og læse nyheder, se hvilke nye jobs der er blevet oprettet samt hvor og hvornår de næste arrangementer finder sted.

Servicevirksomheder der ønsker at blive medlem af ServiceNews.dk kan også selv udgive medlemsnyheder, lave jobopslag og oprette arrangementer. Se mere her: Bliv medlem.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Nyheder fra servicebranchen - Magento shop kommerce Webshop Pressemeddelelse

Mest populære

Kom til fest for de døde på Moesgaard

I weekenden 31. oktober og 1. november inviteres børn og voksne til en farverig fest, når der fejres De Dødes Dag på...

Mobildata illustrerer Coronaeffekten: Hjemmearbejde har bidt sig fast

Den politiske opfordring til at arbejde mere hjemme har sat et tydeligt aftryk på pendlertrafikken, der er faldet markant. Det viser tal...

Danskerne er klar til elbiler viser undersøgelse

86 procent af de adspurgte i en undersøgelse foretaget af Middelfart Sparekasse svarer, at det er sandsynligt eller meget sandsynligt, at deres...

Mægtige maskiner, halv entrépris og sjov for hele familien på HEART i efterårsferien

Traktorer, mejetærskere og plove er nok ikke det de fleste forbinder med et besøg på et kunstmuseum. Men i efterårsferien mødes gæster,...

Nye kommentarer